Hei,

Potilaiden hoitoon ja/tai tutkimuksiin lähettäminen Helsingin Uniklinikalle onnistuu vaivattomasti. Voit tehdä paperilähetteen ja laittaa vastaanottajaksi "Helsingin Uniklinikka, Tutkimuskeskus Vitalmed", tällöin potilas voi hoitoon hakeutuessaan toimittaa lähetteen paperisena, voit myös lähettää lähetteen postitse.

Tutkimukset voidaan tehdä joko maksusitoumuksella, tai potilaan maksamana. Potilaskäynneistä tulee KELAn suorakorvaus, mikä vähennetään vastaanottokäyntien ja tutkimusten hinnoista.

Muistathan että olemme yksityinen palveluntuottaja, emmekä osa HUS:ia, vaikka teemme heidän kanssa yhteistyötä. Vastaanottajalla "Helsingin Uniklinikka, Tutkimuskeskus Vitalmed" varmistetaan että lähetteet ohjautuvat suoraan oikeaan paikkaan. Postiosoite: Valimotie 21, 00380 Helsinki. Email: vastaanotto ( at ) vitalmed.fi. FAXI: 09 440 260. Puhelin: 010 2311 480.

Potilas voi myös varata suoraan ajan nettiajanvaurauksen kautta tai puhelimitse, tällöin lääkärin lähete ei ole välttämätön. Aikaisemmat sairauskertomukset helpottavat ja nopeuttavat kuitenkin aina potilaan tutkimusten ja hoidon suunnittelua.

Kuulumme Kanta-järjestelmään, joten saamme tarvittaessa potilaan luvalla tietoja Kannasta ja vastaavasti potilaan tiedot siirtyvät potilaan luvalla Kanta-arkistoon.

Teemme yhteistyötä julkisen sektorin ja muiden lähettävien tahojen kanssa. Potilas saa meiltä heti lähtiessään yhteenvedon käynnistä.

Teemme myös maksullisia konsultaatioita ja koulutuksia unilääketieteeseen ja neuropsykiatriaan liittyen. Järjestämme esimerkiksi lääkäreiden ja hoitohenkilökunnan unettomuuskoulutuksia, koskien viisasta unilääkkeiden käyttöä, lääkkeettömiä hoitokeinoja ja hoitopolkujen suunnittelua. Lisäksi voimme järjestää koulutuksia muun muassa väsymyksen diagnostiikasta ja hoidosta, uniapneasta, narkolepsiasta, kroonisesta väsymysoireyhtymästä sekä levottomat jalat oireyhtymästä.

Kysy ihmeessä lisää, vastaamme mielellämme kysymyksiisi!